Weer thuis

26 augustus 2014 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Hallo,

Ik ben weer thuis en met dit verhaaltje sluit ik dan ook mijn avontuur af. Ik zal natuurlijk nog wel beschrijven hoe de laatste week is verlopen.

Op dinsdag heb ik nog opgepast maar ben ik niet meer weggegaan omdat mijn reiskaart verlopen was. Ik heb Nicole daarom maar meegeholpen met een lijst maken voor het kinderfeestje van Louisa. Ook hebben we samen een boodschappenlijstje gemaakt voor alles wat ze nog moest maken/bakken. Op woensdag was Nicole vrij maar moest ik nog wel op Julius oppassen. Nicole is de hele dag bezig geweest met boodschappen, kado's halen en bakken. Waarna ik haar om half 3 maar even geholpen heb. 's Avonds kwam haar zus om te helpen met het drukke weekend.

Op donderdag was de Einschulung van Julius, wat eigenlijk hetzelfde is als de eerste schooldag maar dan veel grootser. Om kwart voor 9 verzamelden de hele familie zich bij de kerk naast de school waarna om kwart over 9 de kerkdienst begon. Oma, opa, de twee tantes en het gezinnetje waren erbij dus het was behoorlijk druk als je nagaat dat van elk kind zoveel mensen meekomen. Na de kerkdienst liepen we naar de school en voerde groep 3 en 4 (bij ons 5 en 6) een toneelstukje op en daarna werden de kinderen 1 voor 1 opgeroepen en kregen een ballon. Per klas werden er dus ongeveer 20 ballonnen omhoog gelaten. Daarna gingen de kinderen voor één uur de school in en kregen de ouders/verzorgers koffie met taart. Toen de kinderen terug kwamen, ging iedereen naar huis en begon daar het tweede feest. Alle familie kwam mee naar huis, daarna hebben we pompoensoep met brood gegeten en rond 14:00 kwamen de vrienden en overige familie. Daarvoor was er taart (kersentaart, notentaart en pruimentaart) gemaakt met ook nog gehaktballetjes, groente en fruitspiesen en nog veel veel meer. De volgende dag ging Julius naar school, Louisa naar kindergarten en Nicole, die zus en ik moesten alles voorbereiden voor het kinderfeestje. We zijn de hele dag bezig geweest met bakken, schoonmaken, versieren etc etc. Toen om 15:00 het kinderfeestje begon, hebben we spelletjes gespeeld, gegeten en rondgerend. We waren allemaal erg blij toen het kinderfeestje voorbij was haha.

Op zaterdag kwam nog een keer de familie langs om het grote mensen feest te vieren waarvoor ook weer een nieuwe taart was gebakken en quice+uientaart. Opa had nog gevoetbalt met Julius, die totaal niet voetballen kan (dat was dus wel een grappig gezicht). Daarna ging iedereen weer weg en was het weer een rustige avond. De volgende dag zou ik rond 4 uur opgehaald worden maar daarvoor was er nog een kerkdienst met een optreden van Louisa. Daarna nog een feest voor de lokale bewoners en daarna zijn we naar huis gegaan. Toen mijn ouders aankwamen, hebben we nog taart gegeten en heb ik een bosje bloemen gegeven. Mijn ouders hadden nog kado's meegenomen voor de kinderen, waar die kinderen ook erg blij mee waren. Toen kreeg ik nog een kado van de familie, een tas met fotos van de kinderen met daarin een boek en een kaart. De tekst die erin stond was erg lief en mooi waardoor ik dan ook vol schoot. Ze wilden erg graag dat ik zou blijven voor een jaar maar dat lukt natuurlijk niet.

Daarna zijn we naar huis gereden en hebben we een frietje speciaal met een kroket gegeten hhhhhmmh wat heb ik dat gemist. Nu alle voorbereidingen treffen om aan mn tweede jaar te beginnen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om me zo te volgen en jullie horen me wel weer bij mn volgende avontuur.

Doeei!

1. Marilyn:
    26 augustus 2014
    gelukkig weer thuis......super ervaring toch???
  2. Petra:
    26 augustus 2014
    Welkom Thuis was leuk om je verslagen te lezen.Op naar je volgende avontuur xxx