Het laatste weekje is ingegaan

18 augustus 2014 - Köln, Duitsland

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, is mn laatste week hier ingegaan. Vandaag is zo gezegd mijn laatste maandag hier bij de familie. Dinsdag ben ik met Julius naar de Macdonalds gegaan en daarbij heb ik gemerkt dat Julius toch wel erg slim is. Hij is op de heenweg op een vrouwschoot gevallen en op de terugweg ook hahaha. Toch slim geregeld zo haha. Op woensdag zou ik eigenlijk een museum bezoeken in Köln maar omdat die al om 5 uur dicht ging was dit eigenlijk onmogelijk. Daarom zou ik met de familie meerijden naar een speelparadijs maar dat ging niet door omdat ze het op een magische wijze voor mekaar hebben gekregen om de gordijnen naar beneden te laten vallen. Ik heb er dan nog maar een dagje thuis van gemaakt en ben ik begonnen met het vertalen van interessante artikelen in de krant. Woensdagavond is er altijd de Bachelorette op tv en dat is een ware hype hier. Dat betekent met een Federweisser tv kijken!! Donderdags na het oppassen ben ik naar Köln gegaan en heb het NS Dokumentationszentrum bezoekt. Daar is een kelder waarin orginele cellen staan en verhalen van de gevangen nog in de muur geschreven staan, Erg interessante ervaring. Daarna Dokter Diary kijken met een Radler :). Elke dag is er hier wel een speciaal programma op TV waar alcohol bij gedronken kan worden haha.

Op vrijdag had ik gepland om naar Dusseldorf te gaan om de verschillende soorten mensen daar te zien, maar toen ik vrij was begon het mega hard te regenen en had ik zo gedacht dat er niet zoveel mensen op straat zouden lopen. Ik ben dus maar niet gegaan. Heb de hele middag een film gekeken met de kinders en zijn daarna naar een fietswinkel gereden om een nieuwe fiets te kopen voor Julius. Ze hebben toch maar geen fiets gekocht omdat hij precies tussen een 20 en 24 zit. Op zaterdag zijn we weer naar een andere fietswinkel gereden en hebben ze toch een 20 fiets gekocht, daarna zijn we naar de kapper gereden en hebben de kinders en de papa een nieuw kapsel gekregen. Waarop spontaan een jongen naast mij vroeg of ik ook mijn haren ging knippen waarnaar ik dat ontkende en hij zei 'oh ja dat heb jij ook niet nodig'. Waarna ik in een lachbui schoot en dacht wow, die is wel heel erg slecht haha.

Op zondag ben ik naar Köln geweest en heb ik met Irene, Sophie en nog een ander meisje uit Oekraine iets gedronken. Op het station hield een jongen me tegen en vroeg mij waar hij WIFI krijgen kon. Na een hele uitleg waar hij ongeveer wifi gebruiken kon, kreeg ik de vraag 'heb je toevallig zin om koffie te drinken nu of een andere dag volgende week?'. HAHA nee toevallig niet vreemde! Na het drinken met de andere au pair meiden ben ik in een trein gestapt die eerst ergens anders heen rijdt en vervolgens naar mijn dorp rijdt. Dat laatste bleek dus alleen op werkdagen te zijn. HAHA Peggy zat dus weer vast in een trein. Gelukkig was ik niet alleen in de trein. Weer veilig op een station geland moest ik nog 45 minuten wachten. Toen weer diezelfde trein voorbij kwam, vroeg een jongen of dat de trein naar Köln-Lövenich was. Waarna ik hem vertelde wat dat voor een trein was en wat ik meegemaakt had. Hij vroeg of ik Nederlands was (hahah, heb dus weldegelijk een accent) en zijn aan de praat geraakt. Uiteindelijk toen de trein er was en uiteindelijk bij Köln-Lovenich was, kreeg ik een Ciao baby naar me toe geworpen. Ik weet niet wat ik deze week aan mn kont heb hangen maar het heeft effect haha.

Vandaag ben ik nogmaal naar het winkelcentrum in Weiden gegaan en heb nog een  beetje rondgekeken omdat ik de vorige keer zo snel gekeken heb.

Ik moet nog 2 dagen oppassen, daarna is Julius' Einschulung, Louisa's Geburtstag en daarna louisa's grote mensen feest. Op zondag heb ik dan nog een voorstelling van Louisa's Kindergarten en daar wil ze me heel erg graag bijhebben. Ik ben dus weer bijna klaar en zondag weer thuis om 7 uur/half 8.

Doeeei!

1. Thea vd Krieken:
    18 augustus 2014
    Kom maar eens gauw naar huis ja voordat dalijk een duitse schone er vandoor gaat met jou! We hopen je snel te zien in Vught!!
  2. Annemie:
    Hoi lieve Peggy.
    Wat een leuk verhaal.......je hebt nogal wat sjans gehad.
    Ik hoop dat de tijd in Duitsland je gebracht heeft wat je ervan verwacht hebt en dat je je Duits goed opgehaald hebt.
    Tot gauw, een trotse tante
  3. Cindy:
    Sjansbal! ;-)
    Ik hoop dat je een fijne laatste week hebt daar. Tot snel xxx
  4. Peter smits:
    18 augustus 2014
    He Peggy, heb je de afgelopen tijd gevolgd en vond het geweldig om je verhalen te lezen. Gaaf wat je doet. En als je er met een Duitser vandoor gaat, zorg dan maar dat ie veel geld heeft....

Groet peter
  5. Marjan:
    He Peggy.
    We zijn weer helemaal op de hoogte.
    Leuke contacten onderweg ha ha. Het is een hele belevenis van wat je allemaal meemaakt! Geniet nog van de laatste dagen en WELKOM THUIS.
    Tot snel Lieve groetjes X
  6. Marian:
    19 augustus 2014
    He peggy, wat lees ik nu allemaal!! Je weet wat we gezegd hebben ....
    Ik weet dat je het lastig vindt om weg te gaan en aan de andere kant ook weer naar huis wil. Geniet dus nog even van deze laatste paar dagen, wij zullen blij zijn als je er weer bent!
  7. Marilyn:
    19 augustus 2014
    haha die peg.... nou kom maar snel weer thuis, we hebben je wel gemist hoor...
    tot zondag..xx