Allemaal zo normaal

4 augustus 2014 - Köln, Duitsland

Hallo allemaal,

Fase 1 heb ik een paar weken terug doorlopen, de waarom en gewenfase. Ook fase 2 heb ik doorlopen, de plezierfase, en inmiddels zit ik in fase 3, het is allemaal maar normaal. Het oppassen, het wonen in een huis met anderen/onbekenden en Keulen het is allemaal maar normaal en niet speciaal genoeg meer. De uitdaging is inmiddels weg en de vraag 'waarom dit nou eigenlijk zo leuk is/was?' speelt telkens weer door mn hoofd. Maar dan realiseer ik me dat ik nog drie weekjes hier heb en het thuis ook weer gewoon normaal zal worden, dat betekent dat ik hier nog maar beter kan genieten. Fase 4 moet nog komen, 'het afscheid maar ik wil eigenlijk blijven moment'. Laten we daar nog maar niet aan denken.

Een paar dingen heb ik al geleerd. Zoals ik word nooit meer Au Pair. Als ik nog een avontuur aan ga (wat waarschijnlijk wel gebeurd), dan ga ik reizen. Dit heb ik besloten omdat ik nu niet vrij genoeg ben en niet alles kan zien wat ik graag wil zien. Ik merk dat ik mijn energie liever in iets zien en beleven steek dan in het oppassen op de kinderen. Mensen die met kinderen werken worden vrolijk van de positieve kanten van de kinderen en dat heeft dan ook de overhand in hun werk. Bij mij is het meer dat de negatieve kanten de overhand hebben, dat mij dus ook belemmerd in mn werk. Dit bewijst maar weer dat ik niet zo goed met kinderen kan werken. Naja, dat moet ook ooit uitgesloten worden toch? Oke nu de weekbeschrijving.

Ik ben geeindigd met het weekend met mn ouders dus daarom begin ik nu met de maandag. Deze week werd het anders, hadden mn gastouders gezegd. En ik kan nu ook met zekerheid zeggen dat het héél anders was. De dag begint om 07:30/07:45 voortaan, dan gaat dus ook mn wekker. Waarna ik mn werkdag begint om 08:00. Van 08:30 tot 09:00 ontbijt ik met Julius (die niet meer naar Kindergarten mag omdat hij met de basisschool begint), daarna speel ik met hem tot ongeveer 10:30/11:00. Dan begint de 'pauze' in die pauze drinken we wat en eten we iets kleins. Daarna spelen we weer tot 12:00, dan is het middageten (wat niet elke keer is, dat ligt eraan of hij honger heeft). Daarna spelen we tot half 3 en dan is zijn moeder er weer. Dan eten we warm en daarna ben ik vrij. Het lastige van het oppassen is, dat hij altijd met heel veel kinderen tegelijk kon spelen die net zoveel energie hadden als hij. Het oppassen is eigenlijk geen oppassen maar elke minuut van mn werk met hem spelen, ik kan zeggen dat dat erg vermoeiend is. De werkdag is voorbij om half 4, dan ben ik dus ook vrij. En ja, wat kan je daarna nog gaan doen? Deze week hadden gelukkig veel Au Pairs vakantie waardoor ik nog wat te doen had. Op maandag en dinsdag heb ik om half 4 een middagdutje gedaan omdat het iets heel anders is dan het werken dat ik gewend ben van de Bristol of de Albert Heijn. Op woensdag heb ik met een meisje uit Oekraine afgesproken. Ze is 25 jaar oud, heeft een studie rechten én een studie wetenschap gedaan en is nu Au Pair omdat die beide studies toch niet leuk waren ??  Zegt dat genoeg? Ze wilde geen terrasje pakken, niets eten, geen ijsje kopen en niet een andere stad/museum bezoeken. Wat hebben jullie dan gedaan, wordt er gedacht? Ja een beetje Keulen rondgelopen en gepraat en gelopen en gelopen en gelopen .... Dat was dus 1 keer en niet meer.

Op donderdag heb ik met een meisje uit Australie afgesproken om iets te eten en daarna misschien nog iets te bekijken ofzo. Ze was 19 en was net klaar met High School. Al met al hebben we in een Italiaans restaurantje gegeten, de Primark bezocht (wat zij natuurlijk niet kennen) en daarna nog wat inkopen gedaan. Het was erg gezellig en we zien elkaar zeker nog vaker (ik heb nog geld van der tegoed haha)  Op vrijdag ben ik na het werk met de kinders en Nicole (mn gastmoeder) naar een waterspeelplaats gegaan waar de kinderen lekker konden spelen. Op zaterdag overdag niet zoveel uitgevoerd, een beetje gelezen, een beetje bijgeslapen en mn kamer opgeruimd. 's Avonds was er een BBQ bij ons en in totaal waren er twaalf man, wat dus behoorlijk druk was. Om half 6 ging de Bbq al aan (wat bij ons een rare tijd is om te beginnen met bbqen??), na het eten kreeg ik nog een Berlijns drankje (Bier met Himberen), wat opzich redelijk smaakte. Daarna heb ik samen met alle kinderen (5!!!) de halfpipe overwonnen :) :). Op zondag zijn we met de schwebebahn in Wuppertal naar de Zoo in Wuppertal gegaan. Een leuke zoo maar de wegen zijn wel een beetje te steil. (nee mam, dit keer had ik geen spierpijn!! :) )

Vandaag weer opgepast en daarna naar Köln Lovenich geweest, daar is een grote shoppingmall. Een beetje rondgekeken en een taartje gegeten nog op mn moeders verjaardag. Daarna nog even naar Keulen geweest om snel iets te halen bij primark en bij de Lidl en daarna weer terug. Vandaag vroeg slapen en morgen een dagje thuis zodat ik me helemaal bij kan slapen (natuurlijk wel oppassen). Al met al gaat het dus goed met me.

PS. Wat zijn de symtomen van ADHD bij een kind. Julius heeft namelijk wel érg veel energie. Het lijkt wel of hij al mijn energie opzuigt en dat bij de zijne optelt!!

Doei kusjes

1. Marian:
    4 augustus 2014
    Ja meisje, je ziet dat je heel veel kan leren van deze periode. De leuke maar ook de minder leuke kanten. Mijn complimenten hoe je het allemaal doet. Je bent een kanjer!!
  2. Cindy:
    4 augustus 2014
    Drukdrukdruk! Ook in je nieuwe 'schema' is het een kwestie van ff je ritme vinden. Nu ben je daar nog moe van, straks vast alweer minder :-)
    Als Sven druk is of veel energie heeft laat ik hem mij 'helpen' met klusjes (met een doekje spelen en mij nadoen terwijl ik aan het poetsen ben, dingetjes in de prullenbak gooien etc). Hij vindt het leuk en is heel trots als ik zeg dat hij het goed doet. misschien helpt het jou bij de kleine man?
    Heel veel succes en nog veel plezier voor de laatste paar weekjes. Zo te lezen kom je de tijd wel door, hihi. xxxx
  3. Annemie:
    Lieve Peggy!
    Het is een interessant verhaal wat je mailt. Het is zo leuk te lezen dat je jezelf zo goed leert kennen en al zo duidelijk weet wat je wel en niet (meer) wil. Leer nog van de komende tijdaar vooral genieten. xxx
  4. Ted:
    4 augustus 2014
    Een bezige week al zeg ik het zelf. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat!

Wellicht voelt het allemaal wel als normaal, maar is dat ook zo?
    Ik vind het hartstikke goed van je, zo'n lange periode bij vreemde mensen in huis.
    Thuis kun je het natuurlijk zo 'normaal' maken als je zelf wilt!

Probeer de laatste weekjes nog lekker te genieten :)

Groet,
    Neef Ted
  5. Marjan:
    6 augustus 2014
    He Meissie.
    Je maakt nu mee dat het ook anders kan lopen, en dat het allemaal niet zo normaal is! Je doet een hele hoop ervaring op. Na al jouw verhalen gelezen te hebben, heb je al heel veel inzet en initiatieve genomen . Knap hoor! Geniet van de leuke dingen en nog de nodige uitjes de aankomende weken.
    liefs oom Dick en tante Marjan x