Planning en plezier in nog twee kleine weekjes

12 augustus 2014 - Köln, Duitsland

Hallo allemaal,

Na vandaag heb ik nog maar 11 dagen hier. Wat gaat dat toch snel voorbij.

Maandag zat nog inbegrepen in mijn verhaal van vorige week dus ik begin met dinsdag. De dinsdag was eigenlijk een saaie maar erg fijne dag. Mijn hostmoeder kwam thuis en ik ben gelijk naar boven gegaan (na het middageten natuurlijk) en heb geslapen tot het avondeten. Wat was dat heerlijk, even bijslapen zodat ik de rest van de week weer aankon. Woensdag ben ik met Nicole (hostmoeder) en de kinderen naar verschillende schoenenzaken geweest omdat de kinderen nieuwe schoenen nodig hadden. Het meisje heeft 4 paar schoenen gehad en de jongen 3. Eventjes nieuwe schoenen kopen heet dat.. Op donderdag ben ik naar Aken gegaan omdat ik al veel verhalen over die stad heb gehoord. En ik kan zeggen dat alle verhalen, hoe mooi het daar is, die ik gehoord heb, volledig kloppen. Wat is de Dom daar toch prachtig en wat zijn de straatjes daar gezellig. Jammer genoeg duurde de reis al 75 minuten (heen en 75 minuten terug) waardoor ik maar weinig tijd had om naast de Dom ook nog het stadhuis en het krantenmuseum te zien. Daarom wil ik graag daar nog een keertje heen in de toekomst.

Op vrijdag hebben ik en Julius een kalender gemaakt met activiteiten en hoelang het nog duurt voordat zijn school begint. Daardoor staan er elke dag activiteiten op de planning die we samen hebben uitgekozen, dit maakt het nogal makkelijker om iets te doen! Daarna ben ik naar een shoppingmall gegaan in Hurth met twee bussen. Daarna ging ik met een vriendinnetje uit Spanje naar de film. Step up 4, die we natuurlijk gereserveerd hadden omdat hij een dag daarvoor in de bioscoop was. Dat was uiteindelijk helemaal niet nodig want het was totaal niet druk. Toen dacht ik, laat ik een popcorn nemen, maar wel de kleinste want ik heb net een ijs op. 4,50 alstublieft mevrouw, WAT? 4.50 voor een MINI POPCORN ???? Dus ik heb besloten om geen drinken te pakken hahaha. Maar toen de film om half 11 afgelopen was, was er geen mogelijkheid meer om naar huis te gaan omdat de laatste bussen hier blijkbaar om 10 uur vertrekken. Dus ik stond daar maar en kon niet meer naar huis. WAT NU? Eerst zoeken en een politieagent vragen (die me totaal niet geholpen heeft en alleen zei, het station is die kant op), wat uiteindelijk niks opleverde. De politie had gezegd dat het station 20 minuten/30 minuten lopen was dus ik dacht lukt me wel. (thuis daarna opgezocht en het bleek het driedubbele te zijn). Na een uur lopen en een hele hoop keren mijn gastfamilie te hebben gebeld (uiteindelijk hadden ze opgenomen maar konden me niet ophalen omdat ze gedronken hadden/kan ik natuurlijk niks kwalijk nemen), raakte ik in paniek. Het stadje waarin ik liep had veel weg van een spookstad en er was geen mens op straat. En ik liep daar maar en liep daar maar. Uiteindelijk 1,5 uur verder kwam ik een geopend restaurantje tegen die mij het nummer van een taxi (45 euries) gegeven heeft en ik uiteindelijk 2 uur later thuis was.

De volgende dag (zaterdag) had Nicole een womenrun in Keulen en hebben we met de hele familie gekeken. Het was verschrikkelijk warm en hebben de hele tijd stilgestaan. Het werd warmer en benauwder (ook nog erg moe van de dag ervoor) waardoor ik besloten had om in de schaduw te staan en nog een extra flesje water te kopen. Daarna ging het weer beter, goede beslissing dus! De zondag ben ik met Irene (vriendinnetje uit Spanje) naar Brühl geweest omdat daar een zeer groot kasteel is in originele stijl. Het was erg gezellig en zeer interessant om het verhaal erachter te horen.

Gister heb ik niet zoveel gedaan, kamer opgeruimd, de volgende dag voorbereid, de tripjes voor de hele week uitgestippeld, beetje bijgeslapen en een spannend boek uitgelezen. (het moet nog wel een beetje vakantie zijn natuurlijk). Vandaag moet ik oppassen van 8 tot half 5 en heb ik ingepland om samen naar de mac te gaan. Nog maar twee kleine weekjes hier en volgende week is een zeer drukke week. Daarnaast nog maar 5 daagjes oppassen. Alles is en komt dus goed hier  :)

Kus en de groetjes aan iedereen,

Peggy

PS voor fotos kunnen jullie kijken op FB, daar staan er een hoop.

1. Annemie:
    12 augustus 2014
    Hoi
    Knap van je dat je jezelf uit die vervelende situatie hebt gered.
    Zo zie je maar weer , je kunt vaak meer dan je denkt.
    Ik ben zo trots.......
  2. Marian:
    12 augustus 2014
    He peggy, natuurlijk had ik al eea gehoord maar toch leuk om te lezen wat je daar allemaal onderneemt. Ik ben erg trots op je dat je dat allemaal alleen doet.
    Je bent een kanjer!! X mam
  3. Anne en Bas:
    15 augustus 2014
    Super goed bezig Peggy!! Nog heel eventjes en je bent weer thuis! Nog even genieten dussssss (en alvast n beetje afscheid nemen van t mooie Keulen, je kamertje en je gastgezinnen daar!) hopelijk kijk je positief terug op je ervaring en ga je nog ff knallen daar!! Genietze nog eventjessss xxxx van ons