Voldaan weekend!

27 juli 2014 - Köln, Duitsland

27-07-2014, Dit betekent dat de 24ste geweest is en ik nog maar een maandje hier ben.

Mijn laatste blog is vorige week vrijdag geweest daarom begin ik met het weekend. De zaterdag is een rustige dag geweest waarin de ouders en de kinderen de hele dag samen hebben kunnen doorbrengen en de ouders niet hoeven te werken. Zaterdagavond was er een buurtbbq en daarom hebben de kinderen en de ouders nog een middagslaapje gedaan en daarna zijn we naar de buren gegaan. Het was een erg gezellige bbq met veel verschillend eten en een gezellige sfeer. De volgende dag had ik afgesproken met een Spaans meisje, Irene, om haar te leren kennen. We hebben veel gelopen en veel gepraat en het klikte gelukkig wel. Daarna hebben we nog het Duits Olympisch Sport museum bezocht en hebben nog wat gedronken.

De maandag en dinsdag heb ik wat in het huis gerommeld en opgeruimd. De kinderkamers opgeruimd, de was verdeeld, de kinderspeelkast opgeruimd, de schoenenkast opgeruimd, de keuken schoongemaakt en ga zo maar door. De dinsdagavond kreeg ik vervelend nieuws van Marta, mijn vriendinnetje uit Polen. Ze smste me dat ze naar huis moest van haar gastouders omdat haar gastmoeder complicaties met de baby had en waarschijnlijk 2 a 3 maanden in het ziekenhuis moest blijven. Dit betekende dat Marta woensdagochtend abrupt naar huis toe moest, jammer genoeg :(. Dit kwam als een schok en vond het erg jammer omdat dat een goede vriendin was geworden en ik met haar alle dingen kon doen die ik leuk vond om te  doen. Daarom heb ik haar woensdags uitgezwaaid en hebben we afgesproken om snel samen iets te bezoeken. Na het afscheid ben ik nog naar Köln-Ehrenfeld, een buitenwijk van Köln, gegaan en heb daar nog een beetje rondgekeken. Daarna terug naar huis gegaan en begonnen aan een collage van alle kaarten van iedereen. :)

De donderdag had ik besloten om de U'bahn maar is te ontdekken. Ik ben met de trein naar Köln gegaan en heb daarna de U-Bahn 18 gepakt naar Neumarkt, de Primark in gegaan en nog wat spulletjes gekocht. Daarna de U-bahn naar Zoo/Flora gepakt om daar in het park iets te eten en daarna aan de terugreis begonnen. Met de U-Bahn naar Reichenspergerplatz daarna overgestapt naar Amsterdamerstrasse. Daarna weer overgestapt om naar Aachener strasse te komen om vervolgens weer een andere te pakken naar Köln Weiden West. Vanaf daar stopte de rails en moest daarom weer overstappen op de trein naar Horrem (mijn station). Toen ik terug was, ben ik begonnen aan een collage van alle musea enzo. Rond negen uur kreeg ik een appje van mama met daarin een foto van papa en mama voor de Dom. Wat natuurlijk erg raar was omdat ze vrijdagavond pas aan zouden komen. Maar nee hoor, ze waren al in Köln vanaf woensdagavond. Op dat moment vond ik het absoluut geen leuk nieuws, omdat ze daar al waren terwijl ik natuurlijk alle mogelijke tijd met hen wilde benutten. Maar toen heb ik vrijdag, zaterdag en zondag een erg leuk weekend gehad. Je kan het ook wel een vermoeid maar voldaan weekend noemen.

Vrijdag een beetje terrasjes bezocht, de primark ingegaan en de winkelstraat gezien. Zaterdag in de zoo geweest en daarna nog op het terrasje gezeten en schoenen voor mama gezocht en zondag nog een beetje rondgelopen, rommelmarktje bezocht, het liefdesslot van mn ouders aan de Keulse Brug gehangen en een terrasje bezocht. Nu zijn ze alweer naar huis, maar heb er nu geen last van dat ze weg zijn. Dat heb ik dan alweer geleerd.

Aankomende drie weken heeft Julius geen Kindergarten meer (heel raar geregeld hier in Duitsland. Wanneer de kinderen de overstap maken van Kindergarten naar basisschool kunnen de kinderen drie weken voor de aanvang van de basisschool niet meer naar kindergarten, daar hebben de ouders geen recht meer op. Waar moet dat kind dan naar toe??) Dat betekent dat ik drie weken Kindergarten moet spelen haha, Julius voorbereiden op de basisschool en ook nog een beetje rust in dat koppie moet proberen te krijgen. Nou, dat was het weer voor deze week!

Tot volgende week!

1. Marilyn:
    27 juli 2014
    goh..wat gaat het toch snel he....
    de verhalen zijn lekker positief en dat is goed om te lezen....geniet van je tijd daar...xxxx
  2. Marian:
    27 juli 2014
    He lieve schat, wij hebben er ook erg van genoten om jou weer te zien. We hebben veel rondgelopen en veel gezien. Nu de laatste weken vliegen voorbij omdat je het nu drukker krijgt!
    Xx mam
  3. Marjan:
    Hoi lieve Peggy.
    Wat heerlijk dat je een fijn weekend hebt gehad met papa en mama! De aankomende weken zal het wat intensiever zijn wat betreft het oppassen.
    Leuk om je verhaal te hebben gelezen. Zoals je ziet vliegen de weken voorbij.
    Nog heel veel succes en plezier.
    lieve groetjes x
  4. Anne en Bas:
    Heee Pegsss!!

Wij vonden t weer leuk om je blog te lezen!! Wat doe je toch veel daar, je wordt steeds meer een echte avonturier! Knap van je
  5. Cindy:
    27 juli 2014
    Lekker afwisselende dingen doe je! Leuk! Gek he, dat je alweer over de helft bent? Nu ga je alweer aftellen. Ik kan nu al lezen dat je in die paar weken heel wat geleerd hebt over jezelf en er wat betreft sommige dingen anders/positief instaat. Heel knap! Trots op jou! x